دبیرستان افشار

ناحیه 7 آموزش و پرورش شهرستان مشهد

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

چند توصیه امنیتی برای استفاده از شبکه «شاد»

✍تیم پشتیبانی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) به منظور حفظ امنیت و صیانت از حریم خصوصی دانش‌آموزان، معلمان و کاربران شاد و جلوگیری از سوء‌استفاده از حساب کاربری آنها توصیه‌ها و نکاتی را منتشر کرد:

▫طبق ماده ۱ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به طور غیرمجاز به حساب کاربری شخص دیگر در هر پیام‌رسان از جمله شاد، وارد شود مجرم شناخته شده و به حبس و یا پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود.

▫هرگونه پیام جهت دریافت کد تایید، تقلبی و برای دسترسی به حساب شما و سوء‌استفاده از آن است. تحت هیچ‌شرایطی نباید پیامک‌های ارسالی از شبکه شاد برای دیگران ارسال شود.

▫هیچ یک از مسئولین آموزش‌ و پرورش و مدیران و متصدیان شاد، تحت هیچ‌شرایطی از مخاطبین و کاربران تقاضای ارسال کد تایید شما جهت ورود به حساب کاربری شاد را نمی‌کنند. کد تایید شخصی و صرفا متعلق به شماست و هرگونه پیام برای دریافت آن قطعا برای کلاهبرداری و سوء استفاده است.

▫در صورت مشاهده این گونه پیام‌ها ضمن گزارش تخلف از طریق شاد، نسبت به مسدود کردن کاربر اقدام کنید.

▫برای اطمینان از عدم دسترسی دیگران به حساب شما و یا در صورت ورود شخص دیگر به حساب‌تان، لازم است از قسمت تنظیمات حریم خصوصی و امنیت/ امنیت/ دستگاه‌های فعال، گزینه غیرفعال کردن سایر دستگاه‌ها را بزنید.

▫به منظور افزایش سطح امنیت حساب خودتان، اکیدا توصیه می‌شود از طریق مسیر زیر تایید دو مرحله‌ای فعال شود:
تنظیمات/ حریم خصوصی و امنیت/ تایید دو مرحله‌ای/ تنظیم گذرواژه اضافی

▫در صورتی که امکان دسترسی به حساب کاربری مقدور نبود، از طریق مرکز تماس شبکه شاد به شماره زیر (بدون پیش‌شماره برای تهران و با پیش‌شماره ۰۲۱ برای سایر استان‌ها) اقدام کنید: مرکز تماس شاد ۴۳۰۸۱

 

علی کاظم زاده مدیرعامل شبکه شاد در خصوص وضعیت شبکه شاد پس از بازگشایی مدارس گفت: شاد به عنوان بازوی آموزش و پرورش در فضای مجازی فعالیت خود را همچنان ادامه خواهد داد. یک جنبه استفاده از شاد برای معلمان و دانش آموزان جنبه ارتباطی آنهاست که این ارتباط بین دانش آموزان یا معلمان و یا ارتباطات ستادی در وزارت آموزش و پرورش می‌تواند همچنان از طریق شاد پیگیری شود.

کاظم زاده با بیان اینکه جنبه دیگر استفاده از شاد استفاده از فعالیت‌های کمک آموزشی است که در شاد انجام می‌شود؛ افزود: تکالیف برتر در شاد روزانه مورد استفاده چندین هزار دانش آموز قرار گرفته است. برای تمامی پایه‌ها و در تمامی مقاطع تحصیلی، تکالیف برتر در شاد بارگذاری شده و دانش آموزان برای کسب نمرات بهتر یا حتی معلمان برای تدریس بهتر می‌توانند از این تکالیف استفاده کنند.

مدیرعامل شبکه شاد افزود: شادبین به عنوان موتور جستجوی امن کودک و نوجوان در حال ارائه خدمات است و همچنان می‌تواند مورد استفاده دانش آموزان باشد کما اینکه آمارهای شادبین نشان می‌دهد همچنان یک و نیم میلیون جستجوی روزانه در شادبین صورت می‌گیرد. همچنین در ادامه قصد داریم خدمات دیگری را به شاد اضافه کنیم. بحث خدمات افزوده، خدمات شرکت‌های حقوقی دولتی و غیردولتی است که می‌توانند در شاد خدمات خود را ارائه دهند. چه خدمات و چه محصولات می‌تواند در شاد عرضه شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای برای ارتقا جایگاه یا حفظ موقعیت شاد در نظر دارد؛ گفت: ما به عنوان یک شرکت فنی در شاد نمی‌توانیم پاسخ دقیقی به این سوال داشته باشیم. اما چیزی که مشخص است در آموزش و پرورش هم اراده بر این است که از شاد به عنوان یک دستیار کمکی در کنار نظام آموزشی همچنان استفاده شود و ضمناً هر اتفاقی را که بخواهند در عرصه فضای مجازی رقم بزنند ما در نرم افزار شاد می‌توانیم آن را پیاده کنیم.

کاظم زاده با بیان اینکه فراخوان ارزش افزوده تا ۳۱ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت؛ گفت: محدودیتی در پذیرش اولیه طرح‌ها وجود ندارد؛ در حال حاضر مرحله ثبت نام و ارائه طرح هاست، این درخواست‌ها در حال حاضر باید در کمیته بررسی طرح‌ها بررسی و تأیید شوند؛ ما از این سمت برای پیاده سازی و اجرای طرح‌ها و انواع خدمات مشکلی نداریم. هر نوع خدمتی به هر نوع محصولی در شاد قابل ارائه است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی